UX София 2013

Семинар за проектиране и дизайн на потребителско изживяване, ползваемост, достъпност, гъвкави решения за уеб и мобилни устройства

UX София 2012

 

Семинар за UX дизайн и ползваемост 

7 юни 2013

Цена 108 лв. с ДДС


Запишете се

 

Лектори и теми

4 начина за българското UX общество да обърне историческата несгода в бизнес предимство

Исторически, в продължение на векове България винаги е била на кръстопът - между римляни и византийци, руснаци и османци. Въпреки всичко от Паисий до Левски, Ботев, Вазов и Йовков, интелектуалното наследство винаги е помагало на България да преодолява несгодите и формира едновременно уникална гледна точка и национална идентичност. Днес България има възможност да покаже на света как новите технологии могат да бъдат използвани по иновативен и полезен начин. А също така да успее да избегне грешките, които са направени в цяла Западна Европа и Северна Америка. Ще споделя 4 наблюдения, които надявам се, ще направят страната и общността ви по-силни и по-успешни - с обръщане на гледната точка и представяне на историческата несгода като бизнес предимство.

Еric Рeiss Ерик Райс, FatDUX

Ерик е изпълнителен директор на базираната в Копенхаген FatDUX Group, която проектира интерактивно онлайн и офлайн съдържание. Компанията поддържа офиси в Европа и Северна Америка.

 

Комуникация и стил

С презентацията си Бирджит въвежда темата за стила на комуникация в контекста на професията дизайнер на взаимодействието. Тя ще покаже как можете да идентифицирате собствения си стил и този на другите и как това помага да бъдете изслушани от различни заинтересовани страни по време на работния процес. Бирджит ще наблегне на различните комуникационни и поведенчески изисквания - защо е важно да бъдете гъвкави и адаптирате стила си към този на другите, как това помага да се избегнат конфликти, увеличава резултатите по проектите и допринася за подобряване на работната среда.

Бirgit_Geiberger Бирджит Джибъргър,

Тя ентусиазирано се опитва да създава храмония между функционалност и естетика и да намира баланс между бизнеса и потребителските изисквания. С 16 годишен опит в САЩ и Европа, Бирджит е изградила умения за междуличностно общуване и способността да бъде лидер, което й помага в междукултурна и многофункционална среда. Бирджит подкрепя UX общността като регионален координатор на IxDA за Европа и Африка, регионален директор на IxDA Хамбург, и член на наградите за интерактивен дизайн "Co-Chair Outreach EU 2012". Тя има опит като лектор на национални и международни конференции, както и на много тренинги в сферата на UX и комуникациите.

 

Да не правим същите грешки два пъти

Цялата ни кариера в UX ни поставя пред едни и същи проблеми отново и отново - да се убеди бизнеса, че трябва да включва изследвания на потребителя в дизайна на продукта, да се отчитат резултатите и се представят на заинтересованите страни, както и да получаваме това, което очакваме от разработчиците. Как да прекъснем порочния кръг и модели на поведение, които ни водят към същите грешки два пъти? Или три пъти? Или четири пъти? Презентацията на Мартин ще бъде с много примери от проекти, за които е работил за Би Би Си, Гардиън и Сони, и ще покаже как като дизайнери можем да не повтаряме грешките си.

Мартин Белам Мартин Белам,

Мартин Белам е основател на Emblem, дигитална агенция за консултации и обучения по потребителско изживяване, информационна архитектура. Има 10+ години опит в изграждане на дигитални и мобилни продукти за брандове като Гардиън, Сони, Водафон и БиБиСи, а сега работи с клиенти в сферата на медиите, изкуствата и културното наследство. Пише за UX, журнализъм и дигитални медии за Гардиън и за своя блог currybet.net.

 

Спри да правиш това, което ти се казва!

Толкова е лесно даден проблем да се реши погрешно. Често добрият дизайн е разпънат между предположения как проблемът да бъде решен. Ние знаем това, но въпреки всичко, усилието да се потърси реалното предизвикателство е нещо, което липсва в много от екипните разговори. В тази сесия Стивън П. Андерсън ще сподели дузина и повече съвети, които са му помогнали да се дистанцира от вредния шум на запитвания и изисквания и се съсредоточи върху реалния проблем(и), за да бъдат решени. Ще се демонстрират начини да се изследва проблемът от различни гледни точки. Ще се запитаме защо и как да почерпим опит от привидно несвързани казуси, как да се изолира реалното от предполагаемото затруднение. И най-важното - начини да се държи под контрол истинският проблем, така че да не решаваме грешен (ако го направим все пак, то да бъде умишлено, за стратегическа цел!). Независимо дали сте разработчик на стратегии или екрани, със сигурност ще се сдобиете с няколко нови предизвикателства за ума, които ще ползвате умело в професионалното поле:-).

Стивън Андерсън Стивън Андерсън

Той е създател на картите Mental Notes card deck, инструмент, който помага да се внедри психологията в създаването на интерактивен дизайн. Той е автор на редица кники, сред които Seductive Interaction Design, която отговаря на въпроса “Как да накараме хората да се влюбят в приложенията ни?” Между публичните си изяви и работата по проекти, Стивън предлага тренинги, които учат как да се работи в креативен екип, как да се визуализира взаимодействие и да се подобрява потребителското изживяване.

 

Дизайн-мисленето срещу потребителски ориентирания дизайн

Дизайн-мисленето събира инженерни и проектантски методи с идеи от изкуствата, инструментариум от обществените науки, и прозрения от света на бизнеса. Потребителски ориентираният дизайн е процес на проектиране на взаимодействени системи, които уравновесяват нуждите на потребителите с нуждите на бизнеса. Дизайн-мисленето се стреми към новаторство чрез вдъхновяване и създаване на идеи в нестандартна среда.
Във фокуса му са:

Потребителски ориентираният дизайн се стреми към оформяне на продукта спрямо потребителските способности, нужди, желания и умения вместо принуждаване на потребителите да се нагаждат към продукта, като променят поведението си.
Във фокуса му са:

Може ли дизайн-мисленето да ни отведе до потребителски ориентиран резултат? Ина и Джими ще опитат да покажат как дизайн-мисленето пасва на общото разбиране за потребителски ориентиран дизайн

Ина Иванова Ина Иванова, САП

Тя е програмист от 2007 година. Харесва предизвикателствата и винаги търси нови начини да подобри работата си. Интересът на Ина към ПМ пламва преди година, докато гледа видео за ПМ. Сега е треньор по ПМ в САП.

Димитър Симов (Джими), САП

През 1998-ма книгата „Нещата, които ни правят умни“ променя живота му. Започва да се занимава професионално с ползваемост и основава първата консултантска фирма за ползваемост в България. Джими обича да популяризира ползваемостта и да обучава и напътства в сферата на потребителското изживяване. Харесва и да учи нови неща – включително ПМ.

За кого е този семинар?

Подходящ е за хора, които имат сайтове, които създават сайтове и се грижат за доброто потребителско изживяване.

 

Място

х-л Холидей Ин София
София,Младост 4, Бизнес парк
Към карта

Цена

108 лв. с ДДС
(в цената са включени две кафе-паузи и обяд)


Запишете се